Zwrot zamówionego towaru / odstąpienie od umowy zawartej na odległość
  • Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.) mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub, w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną). Oświadczenie mogą Państwo przesłać na adres: Red Rubin , ul. Spalinowa 13, 04-058 Warszawa z dopiskiem „odstąpienie od umowy” lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@redrubin.pl w temacie prosimy zapisać „odstąpienie od umowy”
  • Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny tu (druk Oświadczenia). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. 
  • Zwracany w powyższym trybie produkt zostanie przyjęty przez Red Rubin tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu (chyba, że zmiana lub uszkodzenie było konieczne w granicach zwykłego zarządu), z kompletną jego zawartością (produkt, metka, itp.), oraz nie będzie nosił jakichkolwiek śladów używania, przeróbek itp. Do produktu prosimy dołączyć oryginał paragonu lub faktury. 
  • Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
  • Termin czternastodniowy, w którym klient może odstąpić od umowy, liczy się od dnia potwierdzenia otrzymania przesyłki.
  • Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.)  prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w wypadkach towarów o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, np. opatrzonych grawerem, wykonanych na szczególne zamówienie czyli o niestandardowych wzorach lub sprowadzonych na zamówienie.
  • W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji chyba, że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • W przypadku biżuterii z kamieniami szlachetnymi lub perłami, przyjęcie zwrotu towaru musi być poprzedzone analizą przeprowadzoną przez rzeczoznawcę – gemmologa i jego pozytywną opinią.
  • Zwracaną rzecz prosimy odesłać na adres: Red Rubin ul. Spalinowa 13, 04-058 Warszawa, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  • Red Rubin oświadcza, iż nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.

 

 Reklamacje
  • Sprzedawca odpowiada wobec Klienta z tytułu rękojmi za niezgodność zakupionego w Sklepie towaru w zakresie określonym w Ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz w Kodeksie cywilnym z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  • Zgłoszenie reklamacji, należy wysłać do siedziby firmy na adres: Red Rubin ul. Spalinowa 13 04-058 Warszawa z dopiskiem: REKLAMACJA - sklep internetowy.
  • Do przesyłki reklamacyjnej należy dołączyć oryginał paragonu lub faktury oraz wypełniony formularz reklamacji (dostępny tu) lub inny formularz/pismo zawierające podstawowe dane: imię i nazwisko, adres do korespondencji, opis przedmiotu, opis wady lub niezgodności z umową oraz reklamowany przedmiot.
  • Klient może również reklamować produkty w sklepach Red Rubin na terenie kraju.
  • W terminie 14 dni od dnia dostarczenia produktu Sprzedawcy, Klient otrzyma odpowiedź na zgłoszoną reklamację.
  • W ramach reklamacji Klient ma prawo żądać nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy, odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
  • W przypadku stwierdzenia wad wynikających z winy producenta, produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy i odesłany Klientowi na koszt sklepu.
  • W razie stwierdzenia uszkodzeń, za które Red Rubin nie ponosi odpowiedzialności (uszkodzenia wynikające z winy Klienta lub na skutek zdarzeń losowych w trakcie użytkowania, w szczególności zniszczenia mechaniczne, zerwanie, zarysowania oraz wygięcia pierwotnego kształtu biżuterii, a także naturalne zużycie towaru w trakcie użytkowania – wytarcie matu, rysy, schodzenie pozłoty lub rodowania), Red Rubin skontaktuje się z Klientem w celu poinformowania go o ewentualnych kosztach naprawy.
  • Red Rubin nie odpowiada za uszkodzenia towaru powstałe w transporcie dokonywanym na zlecenie Klienta.